Sikeres éve áll mögöttünk - 2018

Elnökségi beszámoló a 2018. február 23-i közgyűlésre

Több olyan eredmény fűződik az egyesületünk nevéhez, ami igen megsüvegelendő.

Sok szeretettel köszöntök minden kedves horgásztársat a közgyűlésünkön! Külön köszönjük, hogy jelenlétével megtisztelte rendezvényünket Virág Imre a megyei szövetség elnöke és Szekeres József polgármester úr. Nagy örömmel tudatom veletek, hogy a tavalyi esztendő nagyon sikeres volt az egyesületünk életében. Több olyan eredmény fűződik az egyesületünk nevéhez, ami igen megsüvegelendő. Vezetőség rendszeresen ülésezik, ahova meghívjuk a Fegyelmi és Felügyelő Bizottság vezetőit. Minden vezetőségi tag igykszik a rábízott feladatokat maradéktalanul elvégezni, ezért külön köszönet. Ot vagyunk minden megyei eseményen, elnökünk Dankó Mihály tagja a megyei elnökségnek is.

A horgászsuli programban egyre több gyermek vesz részt, amit a taglétszámunk is hűen ábrázol, a gyerek tagok száma elérte a 70-et. Próbálunk minél több programmal kedveskedni a legifjabb horgásztársaknak. Kirándulást szerveztünk a Halcatraz Horgászcentrumba, Gyermeknapi horgászversenyt rendeztünk a MOHOSZ támogatásával, horgásztábort tartottunk (a Rakamazi Nagy-Morotván, a helyi horgászegyesülettel közösen) nagy létszámmal. Minden elismerésem Szabó Istváné, aki egész évben szívén viselte a gyermeknevelést, illetve Marcsek Balázsé, aki most vezeti a szakkört. Ezúton szeretném felhívni a figyelmeteket, ha van közöttetek olyan aki szeretne tudásával részt venni a gyermekhorgászok nevelésében, azt nagy örömmel fogadnánk!

Sikerült visszakerülni a megyei versenyek világába. Amit azt tavaly említettem, csak egyéni szinten van lehetőségünk versenyeken indulni, nagy sajnálatomra a csapatot nem tudom összehozni de egyéniben fantasztikus sikereket tudtam elérni! A feeder bajnokságban sikerült fordulót nyernem és a három forduló összesített eredmény alapján 2. lettem a megyei bajnokságban. Majd ezen sikerek eredményeként helyet kaptam az apagyi horgászcsapat versenyzői között, akikkel sikerült megnyerni a megyei bajnokságot! Csak egy fájdalmam van e miatt, hogy nem a nyírteleki horászegyesület színeiben sikerült először bajnoknak vallani magam.

Az idén ismét négy versennyel készülünk. Az egyetlen különbség az lesz, hogy a tiszavasváriban megrendezésre kerülő – legtöbb nevezőt felvonultató – versenyünket nemrég elhunyt horgásztársunkról Magyar Sándorról nevezzük el. Terveink szerint a legtöbb halat fogó versenyző egy vándorserleggel gazdagodik, legalábbis egy évre! (Három megnyert alkalom után kerülhet valaki birtokába serleg.)

Úgy gondolom a tavalyi rendezvényeink sok jó emléket idézhetnek bennetek, viszonylag sok halat sikerült fognunk ezeken a versenyeken. Nagyon szép zsákmány került merítőbe a pontyfogón, a kacsástavi egyesületi versenyen, és az éjszakai horgászversenyen is! Egyedül a János tavi őszi versenyünk eredményei maradtak el a várakozástól. Minden évben kihirdetjük az év horgásza díjat, a tavalyi évben ezeken a versenyeken nagyon szoros eredmények születtek, egyedül a kacsástavi verseny volt sima győzelem, a többin gyakorlatilag dekák döntöttek, végül az én javamra! (Így az Év horgásza címet Szalanics Csaba nyerte! szerk.)

Remélem az idei versenyek ugyan olyan izgalmasak lesznek, mint a tavalyiak voltak, igyekszünk minden évben valami új helyszínt beiktatni, de a lehetőségeink igen csak szűkek, mivel nem rendelkezünk önálló vízterülettel. A tokaji Nádas tavon próbálnak megfelelni az elvárásainknak, úgy gondolom, hogy ezt a jó kapcsolatunkat megtartjuk! Tiszavasváriban évek óta sikerrel bonyolítjuk versenyeinket, egyre nagyobbak az elvárások a rendezők irányába, de megpróbálunk megfelelni ezeknek. A tógazdák is tudják hogy nem lehetünk egyszerre több helyen. Az őszi versenyünk helyszíne a legnehezebb, az idén szeretnénk valami új helyet keresni. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy sikerüljön egy intenzíven telepített tavon megrendezni ezt a versenyt.

Engedjétek meg, hogy egy nagyon fontos dologról szóljak, mégpedig a fogási naplók vezetéséről. Nagyon kevés olyan leadott fogási naplóval találkoztunk, ami jól van kitöltve. Szeretném felhívni a figyelmeteket a napló helyes vezetésére, mert azt szúrópróba szerűen a szövetség ellenőrizheti, s ami ha hiányosan van kitöltve, bírságot von maga után!

Szeretnénk a vezetőség nevében megköszönni az igazolványokat árulóknak (a Szabó házaspárnak, Havacs Zoltánnak, Szalanics Csabának, a János tó tulajdonosának és a Laguna Horgászboltnak) az éves munkáját! Nagyrészt nekik is köszönhető, hogy a taglétszámunk 793 fő. Ebből felnőtt 650, 70 év feletti 19, ifjúsági 13, gyermek 77, női 34 fő.

A 2018-as esztendőről annyit, szeretnénk – mint már említettem ismét négy versenyt rendezni. Továbbra is fontosnak atrtjuk a gyermekek részére különböző rendezvényeket szervezni, működtetni a Horgász Sulit (külön köszönet ezért a helyi Szent Anna Katolikus Általános Iskolnak és Biri Imrének.
Köszönöm a figyelmeteket!

Szalanics Csaba, titkár

Kapcsolat

nyhe logo hir

Magyarország
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
4461 Nyírtelek, Tokaji út 50.