Éjszakai horgászverseny, avagy leveleki törpeharcsaírtás - 2018

A nagy letszámú érdeklődőből arra következtettünk, hogy igen sokan fogunk részt venni ezen a horgászversenyen!

Végűl nem így lett, pedig aki lemaradt, az sajnálhatja! Nem a fogások miatt, mert azok sajnos elmaradtak az elvártaktól, de a fantasztikus hangulat, a gyönyörű időjárás, és a remek étel az amit sajnálhatnak a horgásztársak! Végül nyolc csapat vágott neki a megmérettetésnek, a várakozás alatt jól elbeszélgettünk egymással, esélyeket latolgattunk, láttuk magunk előtt a még meg nem fogott hatalmas „őslakos” halakat!

A verseny előtt megérkezett hozzánk Mikucza Zsolt, a leveleki horgászparadicsom vezetője, hogy bemutassa nekünk az előttünk elterülő vízterületet! Elmondása alapján óriási halakat fognak a helyi menők, aznapi óriásokról is beszámolt, tehát remegő kézzel nyúltunk a sorsoláshoz megtöltött pálinkáspohárhoz! Nagyon szépen előkészített, az előző megbeszéltek szerinti pálya várt minket! Az egész part a rendelkezésünkre állt! A 700 méteren már csak nem lesz keresztbedobálás! Ami azt illeti még vagy 20 csapat kényelmesen elfért volna! Bő alapozóetetés után vártuk a tó nagyjait, de igazából első perctől az apraja jött! Bár úgy gondolom hogy törpeharcsából a 30 dekás nem mondható aprónak!

Sajnos egy kiszámíthatatlan jelenséget értünk tetten éjszaka! A tóban élő milliárdnyi sneci ívásba kezdett! Pont előttünk! A keresztgáton 30 méteres sávban végig homogénén lezárzák a vízfelszínt! Ez mágnesként vonzotta magához a ragadozókat! A víz felső rétegében a harcsák, és a süllők szedték a vámot, az alsó rétegekben a törpék! Nem volt perc hogy ne mozogjon valamelyik kapásjelzőnk! Rengeteget sikerült horogra csalnunk, amit a szabályok szerint nem engedhettünk vissza!

De kérdezem, ki az aki visszaenged egy 30-40 dekás törpét? Részemről én biztos nem! Reggelig egymás után érkeztek a partra a szebbnél szebb törpék, a legkevesebbet fogó csapatis túl jutott a 3 kilón, a győztes pedig elérte a 7 kilót!

A vacsoráról csak annyit mondhatok a majd 10 kiló nyersanyagból készült körömpörkölt teljes mértékben elfogyott! Sajnálta ezt a többieknél később érkező Stropimix csapat, akik sajnos éhen maradtak!

Nagyon elfáradtunk, a kezünk zsibbadt a sok szúrástól, de megérte! A reggeli mérlegelésnél nagyon szép eredmények kerűltek a mérlegelő szákunkba! A harmadik helyet a Ko-Bi team szerezre meg 5 kiló feletti fogásával, mellesleg ha nem alszanak olyan sokat lealáznak mindenkit. Hajnal 4-től kettesével fogták a halat! Második a Stropimix csapata lett 6 kiló hallal! Az első az Antihal Kft. lett 7 kiló feletti fogással! Érdekesség hogy a 7 kiló hal 38 db törpe, és 5 db dévérből állt! Így kiszámolható a törpék súlya! Mert sajnos a dévérek rontották az átlagot! Köszönjük szépen a tógazdának ezt a gyönyörű tavat, és nagyon szívesen a törpehercsátlanítást!

Szalanics Csaba titkár

Kapcsolat

nyhe logo hir

Magyarország
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
4461 Nyírtelek, Tokaji út 50.